Kebimbangan Terhadap Eretz Malayu

eretzmala

 

Pelbagai kecaman dan kutukan dari pelbagai pihak terutamanya orang-orang Arab, negara-negara Arab berserta umat Islam di seluruh dunia terhadap kekejaman dan kezaliman Israel. Akan tetapi hati Yahudi keras… lebih keras dari hati Azroy. Israel hanya pekakkan telinga, butakan mata terhadap semua kezaliman yang mereka lakukan.

Namun apabila satu bangsa ini mengecam dan mengutuk Israel, nampaknya Israel ‘makan hati’ sangat dengan tindakan bangsa ini sehingga ‘koyak’ dan tertekan.

Mengapa?

Ketika penguasaan Empayar Turki Uthmaniyyah sangat kuat di Palestin sebelum Perang Dunia Pertama, para Masonik dari aliran Zionis Kristian dan Magus-magus Kabbalah telah mencadangkan satu tempat sebagai tanahair orang Yahudi dalam rangka untuk menubuhkan tapak atau pangkalan bagi fahaman Zionisme. Tanahair asal yang kononnya di Palestin itu nampaknya sudah tiada harapan lagi selagi Empayar Turki Uthmaniyyah tetap kuat mencengkamnya.

Kononnya pendeta-pendeta mereka telah mendapat ramalan melalui mimpi bahawa tanahair suci kedua itu berada jauh di Timur.

Maka orang-orang Inggeris menuju ke “ארץ מלאית” untuk menubuhkan pangkalan sebagai persediaan sebelum tanahair orang Yahudi itu diisytiharkan kelak…

Sehinggalah pecah Perang Dunia Pertama…

 

 

BACA SELANJUTNYA.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

2 thoughts on “Kebimbangan Terhadap Eretz Malayu

    1. jigsmaster Post author

      Nampaknya begitu nasib mereka. Bagi kami ini sesuatu yang janggal kerana mereka selalu dihancurkan berkali-kali. Karakter mereka seperti jin atau syaitan yang ada ‘fungsi tertentu’ dalam Matriks Manusia.

Leave a Reply