Chewbacca, Senator Palpatine dan Darth Sidious

palpatine-throne

 

Mason-mason Melayu Episode III: Deal with the Devil

 

Pastinya ada di kalangan kita yang pernah melihat Tun M memakai topeng Chewbacca bersama-sama Menteri Pelajaran, Maszlee Malik yang memilih untuk memakai topeng Yoda.

Ini adalah satu perlambangan yang hampir kena pada konsepnya, cuma watak yang dipilih itu tidak sesuai. Dalam menanggapi perjalanan karier Tun M terutamanya berkaitan sikap dan polisinya kepada orang Melayu, maka Tun M seolah-olah berwatakkan Senator Palpatine.

Mengapa?

 

BACA SETERUSNYA…

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

2 thoughts on “Chewbacca, Senator Palpatine dan Darth Sidious

  1. dizshibarca

    saya pernah mengidolakan beliau 20 tahun lalu..sejak umur belasan tahun mengikuti arena politik negara..tidak lagi sekarang..entah kenapa selepas saya kaitkan semua peristiwa yg berlaku,sejarah pemerintahan beliau..kroni2 beliau..dasar2 beliau yang tidak banyak memihak kepada melayu dan pribumi.. saya tertanya2 adakah tun M dihantar untuk memecah belahkan orang melayu?bukan pembela islam dan melayu tetapi lebih kepada memusnahkan melayu sikit demi sedikit..boleh dilihat sejak persengketaan dgn tunku..dikutip oleh tun razak..perpecahan dengan tengku razaleigh..pemecatan anwar..kejatuhan pak lah dan najib..rentetan2 ini membawa kepada perpecahan orang melayu.kalau benar mmg menakutkan!

Leave a Reply