COVID-19 : Konspirasi ‘Big Data’ China?

bigdata

 

Pengimbas QR, masukan data peribadi, nombor telefon, kamera litar tertutup, pengimbas wajah dan pelbagai lagi jentera pemburuan data secara besar-besaran dilaksanakan berikutan wabak Covid-19.

Mungkin ini bukanlah sepertimana anggapan klasik terhadap ‘teori konspirasi’ yang mana ia dirancang.

Katakan, ia berjalan seperti ‘menangguk di air yang keruh’?

 

IDENTITI ANDA AKAN DIPERGUNAKAN!

 

Baca selanjutnya.

 

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

2 thoughts on “COVID-19 : Konspirasi ‘Big Data’ China?

  1. sejagat

    Soviet Union jatuh akibat tewas dengan Mujahideen Afghanistan, kemudian menjadi Russia. Itu era akhir 80an.

    China, bersifat Komunis dalam pentadbiran tetapi tidak pada sistem ekonominya. Saya juga ada terbau konflik yang akan melanda Laut China Selatan dimana Amerika secara rasminya menyokong Malaysia dan negara-negara pesisir Asia Tenggara.

    Apakah perang berskala besar akan tercetus di Laut China Selatan?

    Memandangkan sudah ada laluan pelayaran alternatif iaitu Laut Utara (terima kasih kepada pemanasan global kerana mencairkan ais di laut lepas) untuk belayar ke Eropah dan apakah ia sebagai ganti Laut China Selatan yang sedang dilanda konflik?

    Perbuatan China seperti yang dipaparkan oleh MO tidak ubah seperti sifat-sifat seorang Freemason atau Illuminati iaitu mengaut data peribadi manusia semaksimum dan tidak hairan mengapa banyak aplikasi media sosial timbul dari China misalnya Wechat. Dalam penulisan konspirasi, China juga duduk dalam kumpulan Illuminati.

    1. jigsmaster Post author

      China dijangka akan jadi kuasa besar sejak tahun 70-an lagi dengan ramalan tentang ‘Naga Yang Bangkit dari Tidur’. Jadi sudah tentu ada pihak yang mengambil kesempatan dan peluang akan hal ini.

Leave a Reply