jintropin

MistisFiles

Pengetahuan Rahsia Itu Hanya Untuk Mereka Yang Mampu Memahaminya

Archive for the ‘The Matrix 0101’ Category

Matrix Holografik 5.2

Posted by jigsmaster on May 19, 2019

matrixscore

 

 

Bagaimanakah caranya kita benar-benar tahu bahawa dunia ini adalah sebenar-benarnya, seperti apa yang kita lihat dan tahu selama ini? Alam yang kita lihat dengan mata kasar ini adakah benar-benar kukuh, jitu dan padu? Adakah ianya benar-benar ada di sana? Adakah gunung, laut dan pokok-pokok itu sebenarnya berada di tempatnya?

Ilmu sains semakin lama semakin mengakui dengan berat hati bahawa apa yang diberitahu oleh kitab agama seperti Al-Quran bahawa dunia ini hanyalah kepura-puraan semata adalah BENAR belaka. Ianya bukannya maksud yang ditafsir secara abstrak dan emosional lagi, tetapi ITULAH YANG DIKATAKANNYA! Itulah dia, alam ini… alam ini benar-benar sesuatu yang khayalan; persembahan cahaya yang memukau.

Hukum Alam Semesta Berhologram menyatakan bahawa alam semesta ini dipancarkan dari satu titik. Ianya adalah satu titik yang bukan dari dimensi kita. Hukum itu juga menyatakan bahawa: dunia 3 dimensi kita ini berasal dari dunia 2 dimensi, dimana maklumat dua dimensi dipancarkan sehingga membentuk 3 dimensi. Ini seumpama sekeping kertas (2D) yang diserkupkan ke objek bongkah segiempat kemudian kertas tadi pun berbentuk bongkah segiempat (3D). Bezanya, dalam realiti… di sana tiada bongkah segiempat itu. Hanya kertas yang dibentuk menjadi bongkah segiempat.

Apakah dia benda 2 dimensi yang terdapat dalam alam kita yang tiga dimensi ini?

Ianya adalah Lohong Hitam.

Dengan adanya jasad ini, alam semesta kita ini berasal dari satu singulariti yang aneh dan ajaib.

 

 

 

 

 

 

 

Jasad Dua Dimensi Yang Memancarkan Alam

Tiga Dimensi

 

 

singularity

 

Alam semesta bukan benar berada di tempatnya sebagaimana yang manusia lihat – ia berada di tempat yang lain.

 

HANYA DI MISTISFILES!

 

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Matrix Holografik 5.1

Posted by jigsmaster on May 12, 2019

matrixrain3

 

 

Apabila anda melihat sekeliling persekitaran anda, anda dapat merasakan bahawa anda hidup dalam dunia tiga dimensi yang penuh dengan bentuk, tekstur, corak, dan objek semua jenis. Anda mempunyai perasaan bahawa anda boleh berinteraksi dengan benda-benda fizikal ini dan mendapatkan perasaan tertentu serta-merta di dalam minda dan tubuh anda tentang kedalaman, saiz, suhu, tekstur dan berat badan. Ini memberi anda rasa ruang fizikal di sekeliling anda dan lokasi anda di dalamnya.

Tetapi, bagaimana jika pengalaman ruang, lokasi, dan kedalaman ini adalah satu ilusi, pembentukan fikiran anda yang indah dari masa ke masa? Bagaimana sekiranya benda-benda pejal dan bentuk dunia yang ada di sekeliling anda, sebenarnya, merupakan khayalan atau halusinasi yang sangat baik yang dirancang oleh otak anda. Mungkin kita hidup dalam ruang semata-mata maklumat dimana material dan tenaga bukan kualiti asas realiti kita.

Anda perlu berhati-hati dengan apa yang anda lihat!

 

 

 

 

 

 

 

Keberadaan Alam Berhologram

 

 

holouni2

 

“Anda melihatnya dahulu, kemudian baru otak anda memberitahu maklumat tentangnya”

 

TERUSKAN MEMBACA.

 

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Pengenalan Pengajian Matrix Ketumpatan Ke-5

Posted by jigsmaster on May 11, 2019

matrixrain2

 

 

Adakah alam yang kita berhidup ini adalah benar-benar apa yang kita fikirkan selama ini? Kita dapat melihat, menghidu atau menyentuh. Adakah semuanya, apa yang kita lihat dan sentuh itu benar-benar wujud?

Fikirkan baik-baik, adakah apa yang kita lihat dan kita sentuh itu adalah benar?

Apakah maksud benar itu? Apakah maksud wujud itu?

Maksudnya…

Adakah apabila kita melihat sesuatu itu, dan kemudian menyentuhnya, kedua-dua deria penglihatan dan sentuhan itu benar-benar serentak berpunca dari dalam satu jasad?

Contohnya, kita melihat sebiji pisang dan kemudian kita menyentuhnya.

Adakah ketika kita melihat pisang itu dan bersekali dengan maklumatnya seperti bentuk, warna dan saiznya itu, apabila kita menyentuhnya dan serupa dengan apa yang kita lihat sebelum itu… maklumat sentuhan itu adalah memang ada pada penglihatan pisang pada awalnya?

Adakah anda memahami masalah ini setakat ini?

Dengan kata lain, biar kami katakan kepada anda, bahawa apa yang anda lihat itu – seperti pisang tadi hanyalah sesuatu yang dipancarkan kepada anda – ke dalam minda anda, dan apabila anda menyentuhnya, barulah maklumat seperti ketebalan, lembut atau kasar permukaan pisang itu dipancarkan kemudian kepada anda.

Apa yang anda lihat mula-mula hanyalah satu persembahan cahaya; imaginasi semata-mata.

Selamat datang ke alam semesta berhologram.

 

 

 

Pengenalan Kepada Konsep Alam Semesta Berhologram

 

holouni

 

“Anda berfikir dalam dunia 3 dimensi, yang bersumberkan dari dunia 2 dimensi”

 

 

TERUSKAN MEMBACA.

 

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Pengajian Matrix 5th Density

Posted by jigsmaster on May 9, 2019

matrixrain

 

 

 

 

Amaran!

 

Warning!

 

 

 

Di dalam dunia ini, manusia tidak tahu bahawa mereka sebenarnya tinggal di dalam satu alam yang tidak pernah terbayangkan oleh mereka. Manusia di dunia berhidup di dalam dunia ini tanpa menyedari bahawa alam yang mereka tahu ini bukanlah sebenar-benarnya berjalan mengikut apa yang mereka fikir selama ini.

Manusia makan, minum, tidur dan pergi bekerja setiap hari.

Mereka, manusia-manusia yang tidak mengetahui apa-apa itu tidak mengetahui, mereka sebenarnya berada di dalam sebuah ‘persembahan cahaya’ yang teramat besar yang menyelimuti seluruh ruang dan kewujudan yang terjangkau oleh akal manusia.

‘Persembahan cahaya’ ini dicipta oleh Penguasa Segala Matrix, gunanya untuk menguji manusia, bahawa kekuasaannya adalah AMAT BESAR DAN MENGGERUNKAN. Selepas manusia-manusia ini mati, mereka akan sedar kembali bahawa mereka sebelumnya berada di alam yang menipu, dan di hadapan mereka adalah kehidupan yang benar-benar realiti, lebih realiti.

‘Persembahan cahaya’ ini benar-benar ‘real’. Bila anda menghirup segelas jus buah-buahan, anda akan merasa teksturnya, bau, suhunya dan rasanya yang lazat. Ia benar-benar ‘real’. Ambil sebilah pisau dan toreh pada lengan anda, anda akan melihat darah keluar dan merasa kesakitan yang benar-benar ‘real’. ‘Persembahan cahaya’ ini direka untuk membohongi manusia supaya mereka merasa ia benar-benar ‘real’.Apabila mereka di’plug-out’, mereka akan sedar bahawa jus buah-buahan dan darah tadi adalah palsu. Mereka sebenarnya tidak meminum apa-apa dan darah tadi kini tiada lagi dan kesakitan telah lenyap. Semua itu hanya wujud di dalam ‘minda’.

Selamat datang ke dunia ‘persembahan cahaya’ paling hebat dalam sejarah.

 

 

 

THIS IS SHOWTIME!

 

 

 

holouni

 

 

Bermainlah!

Bergembiralah!

Bersuka-sukalah!

 

 

DI DALAM PERSEMBAHAN YANG PENUH TIPU

DAYA DAN MUSLIHAT INI!

Hidup Di Dunia Fana : Jika Tuhan Menjadikan Ia Terlalu Subjektif

Posted by jigsmaster on August 16, 2017
matrixthirteenth-floor

kredit: theghostdiaries.com

 

 

Bagaimana, jika Tuhan menjadikan hidup ini terlampau subjektif. Anda masuk agama-Nya atau tidak, di dalam dunia anda boleh meneruskan hidup sebagai manusia biasa. Anda menyembah Dia atau tidak, anda masih boleh makan dan minum seperti manusia-manusia yang lain.

Anda percaya kepada Dia atau tidak, jika anda berusaha anda akan kaya dan hidup selesa. Tuhan tidak berminat untuk menyeksa anda di dunia ini. Dia tidak akan cepat memberi anda hukuman supaya menarik anda menyembah Dia walaupun tujuanNya menciptakan anda adalah untuk beribadah kepadaNya – untuk menyembahnya.

 

“Dan tidaklah Aku ciptakan Jin dan Manusia kecuali untuk beribadah kepadaku”

(Surah adz-Dzaariyaat ayat 56, AlQuran)

 

 

 

Apa akan jadi jika hidup ini terlalu subjektif. Perintah-perintah agama dan larangan-larangan agama sesiapa boleh mengambilnya atau tidak mengambilnya. Namun Tuhan sudah berpesan, jika manusia melakukan dosa, maka dia akan diseksa. Jika dia mengumpulkan pahala, maka dia dibalas syurga. Tetapi anehnya Dia tidak terlalu memaksa manusia di dunia ini. Dia membiarkan sahaja.

Orang-orang kafir hidup subur dengan riang gembira. Orang-orang beriman juga boleh hidup subur dengan riang gembira jika mengikut hukum alam yang ditetapkan Tuhan. Siapa berusaha dia akan mendapatkan hasilnya. Maka berebutlah manusia kafir dan beriman mengambil apa sahaja di dunia ini untuk hidup. Untuk makan dan minum. Untuk tertawa gembira.

Apa akan jadi jika hidup ini terlalu subjektif. Hukum di dalam AlQuran boleh diambil manusia atau dibuang manusia, Tuhan tidak peduli. Namun di Hari Pembalasan, Tuhan akan berkira tentang itu. Orang yang membuang hukumNya, Tuhan hanya membiarkan sahaja dia gemuk dan bahagia. Orang yang mengambil hukumNya juga Tuhan hanya memerhatikan sahaja. Dosa pahala sudah pasti. Tuhan Maha Menghitung.

Dalam hidup yang terlampau subjektif, orang beriman jika mahu berjaya mesti ikut hukum alam. Jika mereka menentang hukum alam, mereka akan ketinggalan dari orang kafir. Tuhan tidak menurunkan bantuan atau keistimewaan dek kerana mereka orang beriman. Sunnatullah dan sebab-akibat kekal berjalan. Jika berdoa, doanya akan disimpan di akhirat nanti. Orang kafir atau beriman sama sahaja.

Beza orang kafir dan beriman HANYALAH KETIKA DI HARI PEMBALASAN.

Adakah ini adil?

Adakah ini adil?

Adakah ini adil kepada orang-orang kafir? Tuhan hanya membiarkan mereka melakukan apa saja tanpa menghukum mereka di dunia untuk menyedarkan mereka? Di akhirat nanti, pasti mereka akan merasa ‘tertipu’ dengan diri mereka dan sistem Tuhan yang terlampau subjektif ini. Tuhan, mengapa Engkau tidak hukum kami semasa di dunia?

Kami tidak tahu. Ini bukan salah kami. Kami tidak beriman dan hidup kami makin bahagia makin bahagia. Kami lihat orang beriman makin lama semakin susah dan hina. Mengapa Engkau tidak seksa kami, susahkan kami atau dera kami ketika kami berkafir kepadaMu? Mengapa Engkau tidak jadikan siapa yang beriman akan bahagia di dunia dan yang kafir terus menderita dan sengsara?

Ingat! Dalam hidup yang terlalu subjektif, kamu berkafir atau beriman itu tidak penting. Iman itu tiba-tiba akan menjadi sangat berharga ketika di Hari Pembalasan itu. Di dunia, kamu semua akan hidup secara saksama; beriman atau kafir, siapa berusaha dia akan berjaya. Siapa menentang hukum alam, dia akan sengsara.

Bayangkan jika Tuhan menjadikan hidup ini terlampau subjektif. Siapa yang tidak beriman akan menderita rasa seolah-olah tertipu semasa di dunia di mana kekal hidup bahagia semasa berkafir tanpa ada sesuatu yang menyedarkannya sesaat tentang iman dan Tuhan. Bayangkan jika Tuhan tidak pedulikan kita. Kita berkafir sampai mati dan mendapat balasan sesuai dengan kekafiran kita. Semuanya bergantung pada nasib dan diri sendiri.

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Temubual M.O Tentang “Ten Commandments of Matrix” (3rd Law)

Posted by jigsmaster on October 24, 2015

ts_1_10_wi-3

 

Ini adalah temubual M.O bersama rakannya,berbicara perihal apa yang dinamakan “Ten Commandments of Matrix”. Khas buat subscriber MistisFiles.

(3rd Law)

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Temubual M.O Tentang “Ten Commandments of Matrix” (2nd Law)

Posted by jigsmaster on October 23, 2015

 

 

 

 

 

 

Ini adalah temubual M.O bersama rakannya,berbicara perihal apa yang dinamakan “Ten Commandments of Matrix”. Khas buat subscriber MistisFiles.

(2nd Law)

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Temubual M.O Tentang “Ten Commandments of Matrix” (1st Law)

Posted by jigsmaster on October 11, 2015

images

 

Ini adalah temubual M.O bersama rakannya,berbicara perihal apa yang dinamakan “Ten Commandments of Matrix”. Khas buat subscriber MistisFiles.

(1st Law)

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Matriks Hologram 4.5: Kucing Schrödinger & Hukum Ketidakpastian Heisenberg

Posted by jigsmaster on May 27, 2015

kucng

 

 

Fasal ini dalam menyatakan hakikat alam-alam ciptaan The Programmer atau yang disebut ‘Matriks’.Di dalam fasal ini akan diperjelaskan tentang kondisi Matriks yang berubah-rubah mengikut pemerhati.Dijelaskan juga bagaimana Matriks menjadi tidak konkrit kerana zarah-zarah seolah-olah wujud secara ilusi yang mungkin menjelaskan kondisi berbilang dalam kesatuan.Matriks yang berbilang menjadi sirna dan yang tinggal hanyalah satu kewujudan tunggal yang supermutlak.

 

 

Peringatan

Artikel-artikel di dalam siri The Matrix kebanyakan di luar kotak pemikiran biasa.Ada yang menyentuh ilmu-ilmu kerohanian tertentu terutamanya Ilmu Tasawuf (Sufism).Sekiranya ada di antara artikel di dalam siri ini telah mengganggu ketenteraman anda,anda tidaklah digalak meneruskan pembacaan.Sekiranya anda merasa keliru atau sangsi setelah membaca isi kandungannya,terutama mengenai ajaran kerohanian,sila rujuk guru-guru agama yang mursyid dalam bidang Tasawuf.Sekiranya perlu sila rujuk AlQuran dan AlHadis serta kitab-kitab Tasawuf yang muktabar,sekadar menyebutkan contoh seperti Tanwirul Qulub, Minhajul Abidin,Futuhatul Ariffin,Sirus Salikin dan Hikam,atau lebih bagus sebagai permulaan kitab Imam Al-Ghazali, Ihya ‘Ulumuddin.The Matrix adalah sekadar model untuk pemahaman masalah kehidupan manusia dari kaca mata terkini,di mana tidak mengubah sedikit pun konsep dan kepercayaan sebenar ilmu kerohanian itu sendiri.Dalam hal ini MistisFiles cuba untuk menyederhanakan isi kandungannya sesuai dengan tingkat kefahaman awam.

-M.O

 

 

Alam ini diciptakan dari Zat-Nya.Kesemua isi alam semesta ini berasal dari-Nya.Alam semesta ini adalah senda gurau dan permainan semata-mata.Alam ini penuh kepura-puraan dan hanya layak dilayan sebagai persinggahan sementara.

Ini adalah kata-kata agama yang kononnya kolot bagi sesetengah orang.

Namun di sana,mekanik kuantum telah menemui bahawa zarah-zarah itu hanyalah ilusi;ia tiada di sana.Sebagaimana sesuatu objek dijatuhkan ke dalam Lohong Hitam.Objek tersebut akan hancur disebabkan permukaan Lohong Hitam yang sangat panas.Namun jika difikirkan secara mendalam, jika pun objek tersebut mampu menahan panasnya suhu permukaan Lohong Hitam, objek tersebut akan hancur ketika masuk ke dalam isi dalam Lohong Hitam yang berupa satu singulariti. Namun teori yang lain mengatakan objek tersebut tidak hancur;ia hanya ditukarkan kepada bentuk 2 dimensi yang menduduki permukaan Lohong Hitam.

Ini adalah tabiat mekanik kuantum;dua peristiwa terjadi secara bersamaan,sebelum kejadian Keterkaitan Kuantum terjadi.Objek tersebut akan hancur dan selamat secara bersamaan.Objek tersebut akan berada pada dua kondisi sebelum ditentukan kondisi mana yang sesungguhnya terjadi.Dalam hal ini,Keterkaitan Kuantum adalah penentuannya apabila zarah-zarah tadi diperhatikan memiliki tabiat yang sama;menunjukkan seolah-olah yang berbilang itu ilusi kepada yang tunggal.
.

 

 

 

 

 

 

 

Hakikat Berbilang Matriks Dalam Zat Singulariti Yang Tunggal

 

 

singularity

“The world is a pixelated world, not a voxelated world.”

(Leonard Susskind)

 

 

 

 

 

 

Masalah di dalam Mekanik Kuantum adalah untuk memastikan bahawa pengukuran dapat diketahui secara mutlak di dalam alam berskala kuantum sebagaimana kita mengukur di alam berskala biasa.Namun pengukuran di dalam alam berskala kuantum menjadi sukar dan mencapai tahap paradoks apabila zarah-zarah superkecil adalah lebih kecil dari zarah-zarah cahaya;iaitu foton.

Kita melihat melalui mata;iaitu peralatan sensor bagi foton yang membawakan objek kepada minda.Mengimbas kembali penerangan sebelum ini bahawa jika anda memahami setakat ini,anda akan sedar bahawa sebenarnya mata manusia bukan hakikat penglihatan kepada ruang.Kuasa melihat yang sebenar berada pada minda manusia.Mata hanya sebagai pengesan/sensor cahaya.Cahaya pula adalah asbab kepada dimensi.

Ruang—>dimensi—>cahaya—>mata—>minda

Cahaya adalah pergerakan terbukanya hijab kepada dimensi.Hijab ini dalam penafsiran manusia adalah kegelapan.Dalam istilah Matriks,cahaya adalah skrip masa-nyata yang bertugas membaca coding ruang dan membawanya ke sensor minda iaitu mata.Minda akan membuat pengecaman dan ‘melihat’.Jadi cahaya adalah paket-paket data yang bertugas membawa ruang kepada minda.Apabila cahaya adalah medium yang ‘berjasad’,dimensi adalah konsep yang merupakan natijah dari cahaya dan minda.Dengan kata lain dimensi wujud dengan penapisan dari cahaya.Cahaya yang membentuk dimensi dan menghantarnya ke minda,melalui sensor mata.Tanpa cahaya,tiada dimensi.Maka tiada ruang yang mampu difahami manusia.Apakah maksud semua ini?

RUANG YANG DIFAHAMI MANUSIA SEBENARNYA ADALAH TINDAKBALAS CAHAYA.

Cahaya terdiri dari dua keadaan.Terang dan gelap.Dalam minda manusia,ia mengenalnya dalam kod warna.Hitam dan putih.Jika dua keadaan ini membentuk cahaya maka kegelapan sebenarnya ialah satu bentuk cahaya.Ini yang membentuk konsep DARK MATTER.Sebagaimana ‘dark matter’ (jisim gelap) yang dikatakan membentuk 70% alam semesta ini,maka kegelapan juga membentuk majoriti ruang.

JIKA BEGITU APA KAITANNYA DENGAN MATRIKS?

Kita maklum bahawa Matriks adalah ruang.Namun untuk membezakan antara Matriks dan ruang,kita harus mengetahui Hukum Pertama Matriks iaitu:


“Bagi entiti yang wujud di dalam Matriks,ia berjumlah infiniti;tidak terkira banyaknya.Di luar Matriks,tiada Matriks”

APAKAH MAKSUDNYA?Baca seterusnya.

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Matrix Hologram 4.4

Posted by jigsmaster on April 17, 2015

matrix13a

 

Fasal ini dalam menyatakan hakikat alam-alam ciptaan The Programmer atau yang disebut ‘Matriks’.Di dalam fasal ini akan diperjelaskan tentang rahsia ruang Matriks yang semata-mata ilusi.Dijelaskan juga bagaimana ruang menjadi ilusi kerana semua partikel memiliki hubungan antara satu sama lain seolah-olah satu partikel atau satu sistem tunggal yang mana manusia menghitungnya seolah-olah partikel-partikel atau zarah-zarah yang tidak terpermanai banyaknya.

 

 

Peringatan

Artikel-artikel di dalam siri The Matrix kebanyakan di luar kotak pemikiran biasa.Ada yang menyentuh ilmu-ilmu kerohanian tertentu terutamanya Ilmu Tasawuf (Sufism).Sekiranya ada di antara artikel di dalam siri ini telah mengganggu ketenteraman anda,anda tidaklah digalak meneruskan pembacaan.Sekiranya anda merasa keliru atau sangsi setelah membaca isi kandungannya,terutama mengenai ajaran kerohanian,sila rujuk guru-guru agama yang mursyid dalam bidang Tasawuf.Sekiranya perlu sila rujuk AlQuran dan AlHadis serta kitab-kitab Tasawuf yang muktabar,sekadar menyebutkan contoh seperti Tanwirul Qulub, Minhajul Abidin,Futuhatul Ariffin,Sirus Salikin dan Hikam,atau lebih bagus sebagai permulaan kitab Imam Al-Ghazali, Ihya ‘Ulumuddin.The Matrix adalah sekadar model untuk pemahaman masalah kehidupan manusia dari kaca mata terkini,di mana tidak mengubah sedikit pun konsep dan kepercayaan sebenar ilmu kerohanian itu sendiri.Dalam hal ini MistisFiles cuba untuk menyederhanakan isi kandungannya sesuai dengan tingkat kefahaman awam.

-M.O

 

 

 

 

Dalam perbincangan yang lepas,kita sudah mengetahui bagaimana Teori Graviti Einstein tidak mampu menerangkan mengapa pengiraan di dalam Lohong Hitam menggambarkan seolah-olah Lohong Hitam itu adalah sebuah objek 2 dimensi.Kemudian bagaimana Fizik Kuantum mempunyai jawapan kepada masalah itu tadi apabila semua tenaga mahupun perubahan tenaga seperti entropi seperti dalam Teori Kedua Termodinamik akan lenyap apabila memasuki zon Lohong Hitam; mewakili perubahan entiti menjelang 3 dimensi memasuki alam 2 dimensi.

Ini menerangkan sesuatu yang menakutkan; PERUBAHAN MAKHLUK-MAKHLUK TIGA DIMENSI RUANG KEPADA DUA DIMENSI RUANG ATAUPUN SEBALIKNYA.

Persoalannya,ke mana jasad objek 3 dimensi apabila memasuki kosmos 2 dimensi?Pengiraan matematik menerangkan bahawa isipadu objek menjadi infiniti apabila memasuki perubahan termodinamik Lohong Hitam yang mewakili objek 2 dimensi.

Nampaknya apa yang kita gambarkan lukisan 2 dimensi seperti satu bulatan yang dilukis oleh  kanak-kanak di atas kertas lukisan adalah belum benar-benar fizikal dua dimensi; kesimpulannya,itu hanyalah imaginasi minda.

Objek ‘real’ 2 dimensi seperti Lohong Hitam ini sahaja adalah seakan raksasa yang dasyat dan menakutkan!Kononnya cahaya pun tidak akan terlepas dari lenyap di permukaaan Lohong Hitam.Adakah ada objek-objek 2 dimensi yang lain?

Kemudian Fizik Kuantum menerangkan di sana ada kenyataan yang lebih aneh; dua partikel yang saling terkait dan berhubung walaupun berada berjuta-juta tahun cahaya antara satu sama lain.Dan ini telah menentang Prinsip Ketidakpastian Heisenberg.

Prinsip Ketidakpastian Heisenberg menyatakan adalah tidak mungkin kita dapat mengetahui dua data serentak sesuatu partikel;kecepatan dan posisinya.Ini menjadi satu kemungkinan sahaja,bukan mutlak kerana foton cahaya lebih BESAR dari partikel-partikel bertaraf quark dan bozon.

“Sifat-sifat objek bergantung kepada pemerhati,” adalah kesimpulan akhir dari prinsip ini menunjukkan seolah-olah mindalah yang mengatur semua pergerakan alam semesta.Ini adalah kesimpulan teragung dari mazhab Fizik  Relativiti dan diraikan oleh ajaran Teosofi dan kultus New Age.

Namun di sana ada satu kenyataan lain yang lebih aneh,yang memungkas semua prinsip Relativiti dan Ketidakpastian Heisenberg,bahawa kita boleh mengetahui posisi dan kecepatan KERANA DUA PARTIKEL ATAU LEBIH ATAU SEMUA PARTIKEL ADALAH BERHUBUNG DI ANTARA SATU SAMA LAIN…

Apakah sebenarnya alam semesta yang dasyat ini?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hakikat Hidup di Dalam

 

Matriks-Ilusi

 

 

swirl-optical-illusion-300x203

“Choice is an illusion created between those with power and those without”

 

 

 

Semakin lama manusia mengkaji tentang alam ini,semakin dekat hasil keputusan mereka dengan apa yang tertulis di dalam kitab-kitab yang diwahyukan.Lebih dalam mereka memahami setiap baris persamaan algebra dan aritmatik,lebih dekat maksudnya dengan dogma-dogma agama.Segala persamaan matematik dan Fizik anehnya semakin menjelaskan bahawa alam ini tiada dan sementara;tidak kekal abadi.

Di dalam wahyu Tuhan,alam dunia ini digambarkan sebagai ‘gurau senda’,’permainan’ atau ‘kepura-puraan’.Apakah ertinya?Majoriti penafsiran menggambarkan ia dari segi abstrak;kehidupan yang penuh godaan dan ujian.Namun sebenarnya ia melangkau jauh dari situ.Konotasi ‘permainan’ atau ‘kepura-puraan’ itu sebenarnya benar-benar wujud!

‘Kepura-puraan’ alam dunia ini makin dibuktikan oleh sains,tepatnya oleh Mekanik Kuantum.Selama ini kita berfikir secara materialis bahawa terdapat atom-atom fizikal yang teramat kecil membentuk alam ini seperti batu-bata membentuk sebuah dinding.Namun hakikat sebenarnya,atom-atom itu seolah-olah tidak wujud apabila ruang di antaranya hanyalah ilusi.Atom-atom itu juga memiliki hubungan aneh;seolah-olah mereka adalah satu bahagian dari satu atom atau sistem yang besar.

Baca seterusnya…

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us