Ostarine

MistisFiles

Pengetahuan Rahsia Itu Hanya Untuk Mereka Yang Mampu Memahaminya

Archive for August, 2017

Sejarah Gelap Thailand: Permulaan Thailand ‘Dijajah’ Amerika

Posted by jigsmaster on August 22, 2017

ubon-comms

 

[Mukaddimah]

 

Selepas perjanjian itu, Amerika bebas menggunakan tanah dan sumber dari Thailand dan sebagai balasan, menghalang Great Britain dari menghukum Thailand kerana telah bersekongkol dengan Kuasa Paksi, terutamanya Jepun.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Rahsia Sulit Thailand : Perjanjian Dengan ‘Syaitan Besar’

Posted by jigsmaster on August 18, 2017

basemap

 

[Mukaddimah]

 

Apabila banyak negara-negara di Asia Tenggara yang mengalami zaman imperialisme mengakhiri era itu pada pertengahan dan penghujung abad ke-20, Thailand yang popular sebagai sebagai sebuah negara yang tidak pernah dijajah oleh imperialisme Barat (Siam pernah dijajah oleh Burma), sebenarnya menghadapi ‘darkside‘ nya sendiri.

Keputusan Amerika untuk tidak menghukum Thailand pada akhir Perang Dunia Kedua kerana bersekongkol dengan Jepun rupa-rupanya ada ‘udang di sebalik batu’, dan ini amat mengecewakan Great Britain. Thailand dipaksa untuk bersetuju dengan satu perjanjian paling sulit, untuk kepentingan peribadi Amerika, yang akhirnya membuatkan negara Gajah Putih itu ‘dijajah’ oleh ‘Syaitan Besar’ sehingga ke hari ini.

 

APAKAH PERJANJIAN ITU & APAKAH ‘UFTI’ YANG HARUS DISUAPKAN OLEH THAILAND KEPADA ‘SYAITAN BESAR’?

 

Hanya di MistisFiles!

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Hidup Di Dunia Fana : Jika Tuhan Menjadikan Ia Terlalu Subjektif

Posted by jigsmaster on August 16, 2017
matrixthirteenth-floor

kredit: theghostdiaries.com

 

 

Bagaimana, jika Tuhan menjadikan hidup ini terlampau subjektif. Anda masuk agama-Nya atau tidak, di dalam dunia anda boleh meneruskan hidup sebagai manusia biasa. Anda menyembah Dia atau tidak, anda masih boleh makan dan minum seperti manusia-manusia yang lain.

Anda percaya kepada Dia atau tidak, jika anda berusaha anda akan kaya dan hidup selesa. Tuhan tidak berminat untuk menyeksa anda di dunia ini. Dia tidak akan cepat memberi anda hukuman supaya menarik anda menyembah Dia walaupun tujuanNya menciptakan anda adalah untuk beribadah kepadaNya – untuk menyembahnya.

 

“Dan tidaklah Aku ciptakan Jin dan Manusia kecuali untuk beribadah kepadaku”

(Surah adz-Dzaariyaat ayat 56, AlQuran)

 

 

 

Apa akan jadi jika hidup ini terlalu subjektif. Perintah-perintah agama dan larangan-larangan agama sesiapa boleh mengambilnya atau tidak mengambilnya. Namun Tuhan sudah berpesan, jika manusia melakukan dosa, maka dia akan diseksa. Jika dia mengumpulkan pahala, maka dia dibalas syurga. Tetapi anehnya Dia tidak terlalu memaksa manusia di dunia ini. Dia membiarkan sahaja.

Orang-orang kafir hidup subur dengan riang gembira. Orang-orang beriman juga boleh hidup subur dengan riang gembira jika mengikut hukum alam yang ditetapkan Tuhan. Siapa berusaha dia akan mendapatkan hasilnya. Maka berebutlah manusia kafir dan beriman mengambil apa sahaja di dunia ini untuk hidup. Untuk makan dan minum. Untuk tertawa gembira.

Apa akan jadi jika hidup ini terlalu subjektif. Hukum di dalam AlQuran boleh diambil manusia atau dibuang manusia, Tuhan tidak peduli. Namun di Hari Pembalasan, Tuhan akan berkira tentang itu. Orang yang membuang hukumNya, Tuhan hanya membiarkan sahaja dia gemuk dan bahagia. Orang yang mengambil hukumNya juga Tuhan hanya memerhatikan sahaja. Dosa pahala sudah pasti. Tuhan Maha Menghitung.

Dalam hidup yang terlampau subjektif, orang beriman jika mahu berjaya mesti ikut hukum alam. Jika mereka menentang hukum alam, mereka akan ketinggalan dari orang kafir. Tuhan tidak menurunkan bantuan atau keistimewaan dek kerana mereka orang beriman. Sunnatullah dan sebab-akibat kekal berjalan. Jika berdoa, doanya akan disimpan di akhirat nanti. Orang kafir atau beriman sama sahaja.

Beza orang kafir dan beriman HANYALAH KETIKA DI HARI PEMBALASAN.

Adakah ini adil?

Adakah ini adil?

Adakah ini adil kepada orang-orang kafir? Tuhan hanya membiarkan mereka melakukan apa saja tanpa menghukum mereka di dunia untuk menyedarkan mereka? Di akhirat nanti, pasti mereka akan merasa ‘tertipu’ dengan diri mereka dan sistem Tuhan yang terlampau subjektif ini. Tuhan, mengapa Engkau tidak hukum kami semasa di dunia?

Kami tidak tahu. Ini bukan salah kami. Kami tidak beriman dan hidup kami makin bahagia makin bahagia. Kami lihat orang beriman makin lama semakin susah dan hina. Mengapa Engkau tidak seksa kami, susahkan kami atau dera kami ketika kami berkafir kepadaMu? Mengapa Engkau tidak jadikan siapa yang beriman akan bahagia di dunia dan yang kafir terus menderita dan sengsara?

Ingat! Dalam hidup yang terlalu subjektif, kamu berkafir atau beriman itu tidak penting. Iman itu tiba-tiba akan menjadi sangat berharga ketika di Hari Pembalasan itu. Di dunia, kamu semua akan hidup secara saksama; beriman atau kafir, siapa berusaha dia akan berjaya. Siapa menentang hukum alam, dia akan sengsara.

Bayangkan jika Tuhan menjadikan hidup ini terlampau subjektif. Siapa yang tidak beriman akan menderita rasa seolah-olah tertipu semasa di dunia di mana kekal hidup bahagia semasa berkafir tanpa ada sesuatu yang menyedarkannya sesaat tentang iman dan Tuhan. Bayangkan jika Tuhan tidak pedulikan kita. Kita berkafir sampai mati dan mendapat balasan sesuai dengan kekafiran kita. Semuanya bergantung pada nasib dan diri sendiri.

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Memperkenalkan Aiwass, ‘Jin Saka’ Yang Mendampingi Aleister Crowley

Posted by jigsmaster on August 13, 2017

crowley04_01

 

 

 

[Mukaddimah]

 

Pada 8, 9 dan 10 bulan April tahun 1904, Aleister Crowley telah mendengar suara-suara aneh seakan-akan berbisik dan berkata-kata di telinganya.

Suara itu adalah Aiwass, jin pendamping kepada ‘Bapa Sihir Moden’ itu.

 

PASTIKAN JANGAN MEMBACA ARTIKEL INI PADA PUKUL 7.13 MALAM. MistisFiles TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEGALA YANG BERLAKU.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Pangkalan Amerika Di Thailand: Rahsia Di Sebalik ‘Kembalinya’ Uncle Sam

Posted by jigsmaster on August 12, 2017

ut_aerial-view

 

[Mukaddimah]

 

Ini adalah jawapan kepada artikel yang lalu. Di manakah ‘pangkalan tentera’ Amerika yang paling dekat dengan Malaysia?

Jawapannya di sini.

ADA SESUATU DI SANA. YANG KITA TIDAK TAHU.

Berwaspada!

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Di Sebalik ECRL : Antara Pembangunan Malaysia, Hegemoni China & Tekanan China Ke Atas Singapura

Posted by jigsmaster on August 11, 2017
najib_ercl_02__full

sumber: The Malaysian Insight

 

[Mukaddimah]

 

Projek Landasan Keretapi Pantai Timur (ECRL) pada asasnya adalah projek yang akan membuahkan banyak manfaat kepada rakyat Malaysia. Bayangkan masa perjalanan dari Pantai Timur ke Pantai Barat semenanjung dapat dikurangkan dan pengangkutan atau logistik dari kedua-dua zon menjadi lebih mudah.

Kos akan dapat dikurangkan, masa dapat dijimatkan dan ini akan mencambahkan ekonomi dan membiakkan perniagaan.

Namun, kita tahu bahawa projek ini ‘dibayangi’ oleh China sebagai pembiaya dan pemaju utamanya. Menurut lamanweb NajibRazak.com, Malaysia menerima terma pembayaran menarik di mana 85 peratus projek ini akan dibiayai soft loan 3.25 peratus daripada China Exim Bank, dan baki 15 peratus dibiayai program sukuk diuruskan oleh bank-bank pelaburan tempatan.

Isu ini telahpun dimanipulasi oleh pihak pembangkang terutamanya.

Namun, kita tidak tahu satu lagi perkara – tekanan ke atas Singapura. ECRL seolah-olah ‘hukuman’ bagi Pelabuhan Singapura dan Singapura.

APAKAH DENDAM CHINA KE ATAS SINGAPURA ITU?

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Rahsia Tanggam Melayu : Seni Gerbang Purba Nusantara & Dunia

Posted by jigsmaster on August 7, 2017

 

[Mukaddimah]

 

Senibina tanpa paku dan hanya menggunakan tanggam adalah kemahiran senibina yang biasa kita dengar dalam sejarah senibina orang Melayu termasuk pembuatan kapal dan perahu.

Apakah rahsia tanggam dalam senibina Melayu yang dapat dikaitkan dengan binaan-binaan hebat di seluruh dunia? Apakah yang mampu ia tampilkan?

Srikandi menulis…

 

 

 

 

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Bapa Boleh Berkahwin Dengan Anak Zinanya? Benarkah Tuduhan Ke Atas Imam Syafie Ini Oleh Sesetengah Agamawan?

Posted by jigsmaster on August 6, 2017

zinanak

 

[Mukaddimah]

 

Baru-baru ini, terdapat seorang agamawan tersohor menyatakan bahawa Imam Syafie membenarkan seorang bapa yang berzina berkahwin dengan anak zinanya. Soalannya, benarkah Imam Syafie BENAR-BENAR BERKATA DEMIKIAN secara jelas dan sah? Ini persoalan yang amat berat melibatkan nama seorang imam mazhab fekah Islam yang diiktiraf dan diterima pandangannya dalam usul fiqh Islam.

Perlu ada bukti, asal dan sumbernya. Malangnya sehingga ke hari ini TIADA BUKTI yang menunjukkan Imam Syafie berkata demikian walhal golongan agamawan yang menggelar diri mereka proTAJDID ini selalu mengutamakan matan, asal dan sumber sahih dalam sesuatu perkara malah mereka ini rata-rata belajar hadis malah ada di antara mereka memiliki PhD dalam bidang hadis dan amat teliti dalam mengesan hadis sahih atau tidak melalui para periwayatnya.

 

Read the rest of this entry »

Adakah Tindakan Dato Seri Zahid Hamidi Itu Boleh Diterima?

Posted by jigsmaster on August 6, 2017

zahid

 

[Mukaddimah]

 

Walau apapun sumbangan dan kebijaksanaan beliau kepada masyarakat dan negara, namun untuk kes yang ini adalah tidak perlu dan tidak sepatutnya. Belum terlambat untuk membetulkannya. Benda-benda begini sepatutnya hanya mainan dek kejahilan dan tidak tahu di zaman kanak-kanak yang harus dilupakan dan padamkan.

Kredibiliti tidak sepatutnya dimusnahkan sendiri dalam waktu yang singkat seperti ini, dan perkara yang remeh-temeh seperti ini.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Istana Ardashir & Dewi Anahita

Posted by jigsmaster on August 2, 2017

ardashirpalace

 

[Mukaddimah]

 

Jalan-jalan Sejarah kali ini, Srikandi bawa anda semua ke puing istana milik pengasas kepada Empayar Sassanid, Ardashir I.

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us