Resolusi Menghalang Penempatan Haram Israel: Skuad KFIR Bersiap Untuk Balas Dendam Terhadap Malaysia?

resoisrael


[Mukaddimah]

Malaysia, bersama tiga lagi negara yakni New Zealand, Senegal dan Venezuela telah bersetuju untuk campur tangan dan membentangkan draf resolusi yang mana menuntut Israel menghentikan penempatan haram mereka. Campurtangan yang amat penting dan genting ini telah membuka satu lembaran baru bagi satu anjakan paradigma atau angin perubahan dalam Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu. Malaysia menggunakan kekuatan diplomasinya bagi mempengaruhi negara-negara lain bagi menghalang kekejaman Israel yang berterusan ke atas tanah-tanah rakyat Palestin. Namun…bagi pihak satu lagi, yakni Israel, ini adalah tamparan tepat ke mukanya. Bagaimana negara-negara Arab begitu gerun dengannya namun Malaysia sesuka hati bertindak demikian? Percubaan untuk menggugut Malaysia gagal kerana MALAYSIA TIDAK MEMBUKA SALURAN DIPLOMATIK DENGAN ISRAEL. Apakah yang mahu dilakukan oleh Israel bagi membalas dendam terhadap tindakan Malaysia ini? Lonecryer menulis…

 


You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

2 thoughts on “Resolusi Menghalang Penempatan Haram Israel: Skuad KFIR Bersiap Untuk Balas Dendam Terhadap Malaysia?

  1. cnmawar

    Assalam Tuan,

    My understanding is they wanted to turn China ‘ as America of the East”? If you go to Las Vegas, there is a huge mall selling all sort of american souvenir stuff, ALL are made in China.!

    So, Trump allergy is just drama, perhaps?. They need China, no doubt…

    The are also aware that ‘petite’ Malaysia is ‘untouchable’ no matter how they tried?.. for now…

    Wallahu’alam… Nor M

    1. jigsmaster Post author

      Salam,

      Kami cenderung berpendapat bahawa Amerika dan China sedang bersaing antara satu sama lain. Jika Amerika ingin menjatuhkan China, mungkin dengan cara halus. Jika mereka sebenarnya bekerjasama, kami yakin ini adalah untuk mencapai New World Order yang antara lainnya dicapai dengan membentuk ‘CHAOS’.

      -M.O

Leave a Reply