Tragedi Pusat Tahfiz Terbakar : Misteri & Apa Yang Terselindung

kredit: Berita Harian

 

 

[Mukaddimah]

 

Sejak tragedi sebuah pusat tahfiz terbakar pada pagi  14 September yang lalu, banyak spekulasi awal telah dilontarkan oleh orangramai, tidak terkecuali para selebriti, ahli akademik dan pemimpin politik.

Rakaman CCTV yang disebarkan kemudian juga menimbulkan banyak pandangan malah ada yang memfokuskan tentang kewujudan satu ‘lembaga’ di dalam salah satu rakaman tersebut.

Apa yang menariknya, ada pandangan yang menyuruh ditutup sahaja semua maahad tahfiz ini. Malah sebelum kejadian sebenar didedahkan oleh pihak polis, ada segelintir pihak terus menyalahkan atau cenderung mengaitkan secara negatif di sisi kewujudan semua pusat tahfiz ini, tidak terkecuali para selebriti, agamawan dan profesional. Ini membuatkan apabila punca sebenar kebakaran itu didedahkan oleh pihak polis kemudiannya, ramai di antara mereka itu telah menaikkan status permohonan maaf malah status penafian (disclaimer) kepada pendirian mereka sebelum pendedahan punca pusat tahfiz itu terbakar.

MistisFiles menyorot apa yang berlaku, yang tersembunyi dan tidak diperasan oleh ramai orang dalam tragedi yang menyayatkan hati ini.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Leave a Reply