Rahsia Nie Ching

kredit: Berita Harian

kredit: Berita Harian

 

Selepas kelulusan peruntukan sekurang-kurangnya RM12 juta untuk Sekolah Persendirian Cina, kini dilaporkan dalam akhbar dan warta berita berbahasa Cina bahasa sebanyak RM65 juta akan diluluskan untuk sekolah-sekolah swasta Cina itu.

Apabila ditanyakan kepada pihak Menteri Pendidikan, mereka menjawab, pergilah tanya timbalan dan Menteri Kewangan, kerana Kementerian Kewangan yang luluskan. Jika beginilah sikap mereka dalam isu ini, maka ketidakadilan, penindasan dan penyelewangan yang berkali-kali ganda lebih teruk dan dasyat sedang berlaku berbanding kerajaan sebelumnya. Sekolah-sekolah kebangsaan terus daif terutama sekolah Orang Asli dan di Sabah Sarawak. Manakala sekolah swasta Cina ini yang tidak pun ada dalam perlembagaan, terus dibantu kerajaan malah sudah pun didanai oleh cukong-cukong kaya raya dari kaum mereka.

Inilah rahsia Nie Ching… kerja yang dibuatnya dalam kementerian berbanding Menteri Pendidikan.

 

=========================
Cara untuk akses MistisFiles
>> http://goo.gl/1QBIQK
=========================

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

4 thoughts on “Rahsia Nie Ching

    1. jigsmaster Post author

      Dalam kerajaan Pakatan Harapan, memang DAP menjadi kuasa de facto sebab undi Melayu berpecah pada PRU yang lepas. Cuba tengok berapa ahli parlimen bukan Islam dalam kerajaan sekarang.

Leave a Reply