Artifak Atlantis : Sejauh Mana ‘Kerajaan Atlantis’ Wujud… BHG II

atlantis

 

Penyelidikan saintifik terhadap ‘artifak Atlantis’ begitu mendebarkan. Ia melibatkan teknik penjanaan tenaga yang unik. Ini membayangkan bahawa terdapat satu pemikiran alternatif tentang sejarah manusia.

Adakah, pada masa dahulu manusia begitu maju dan menjalani zaman ‘moden’ yang canggih dan sempurna serba-serbi? Namun, mereka menggunakan teknologi yang berbeza dari kita? Contohnya mereka tidak menggunakan tenaga elektrik untuk memudahkan hampir 90% kehidupan seharian, namun menggunakan sumber tenaga yang lain?

 

BACA SELANJUTNYA.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

2 thoughts on “Artifak Atlantis : Sejauh Mana ‘Kerajaan Atlantis’ Wujud… BHG II

  1. sejagat

    Apakah binaan piramid juga dapat menghasilkan tenaga yang sama sekali berbeza dengan konsep tenaga elektrik yang kita fahami pada hari ini.

    Saya tertarik dengan binaan piramid yang mirip di seluruh dunia memungkinkan bahawa penciptanya ialah dari orang yang sama. Saya percaya berasal dari Kepulauan Melayu yang dikenali pada hari ini. Piramid di Mesir juga telah siap beribu tahun tatkala Nabi Musa AS menyampaikan wahyunya kepada Firaun. Oppenheimer berpendapat Atlantis dari Kepulauan Melayu. Orang Mesopotamia yang timbulnya Tamadun Sumeria yang dikatakan tamadun pertama dunia juga berkata menerima ilmu dari orang-orang dari Timur yang bertatu mirip puak-puak Dayak di Borneo hari ini. Orang-orang Timur tersebut lari meninggalkan kampung halaman kerana dilanda bencana gunung berapi dan gempa bumi, mirip dengan kisah Atlantis yang diceritakan oleh Socrates. Malah, sudah banyak buku sejarah Melayu mengisahkan tentang banjir besar dan gempa bumi kuat yang melanda Kepulauan Melayu dimana ia melahirkan Danau Toba yang kita lihat pada hari ini.

Leave a Reply