COVID-19: Misteri “The Dybbuk”

covid2020dy

 

Kajian ke atas varian mutasi terbaharu virus Covid-19 mendapati ianya memiliki keupayaan menular lebih hebat dari versi sebelumnya. Ini adalah aneh.

Namun ada ciri yang meragukan.

Pakar-pakar juga mendapati bahawa kadar mematikan varian mutasi ini adalah lebih rendah. Adakah ini satu berita gembira?

TIDAK!

Apakah maksudnya?

VIRUS INI SEDANG DALAM PROSES MUTASI SETERUSNYA, UNTUK MEMANSUHKAN KELEMAHAN DARI SEGI KESAN MEMATIKAN.

 

BACA SELANJUTNYA.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

One thought on “COVID-19: Misteri “The Dybbuk”

  1. sejagat

    Guru saya memberi pesan, kesan daripada virus ini, solat jemaah yang sepatutnya rapat antara saf menjadi jauh. Amalan salam juga tidak dilakukan selepas solat. Peraturan yang wujud lebih memenangkan virus daripada ajaran agama yang sekian lama telah sebati dalam sanubari umat Islam.

    Pada saya, virus ini sukar untuk kering dalam masa terdekat dimana mencipta vaksin sahaja mengambil masa 18 bulan mengikut dari sumber terkini. Seolah-olah masa untuk vaksin itu wujud mengambil masa yang panjang kerana terdapat unsur-unsur ‘delay’. Saya merasa pandemik akan selesai sepenuhnya pada tahun 2025. Saya juga dapat merasakan betapa perlahannya ekonomi dunia pada waktu tersebut. Futuristik yang diimpikan 30 tahun dahulu tidak menjadi kenyataan tetapi ‘apocalypse’ yang mengambil alih. Mirip dalam filem-filem seperti Mad Max dan Terminator.

Leave a Reply