Mason-Mason Melayu XXIX

umnoangkatmf

 

Sejak Barisan Nasional jatuh pada pilihanraya 2018 yang lalu, dengan tamatnya TEORI RAHMAN, maka sejak ini MALAYSIA “TIDAK PERNAH AMAN” 

Apakah maksudnya?

Perancangan.

Untuk membuka peluang-peluang.

Sasaran untuk berapa orang perdana menteri dan kemudian pelan diaktifkan.

Semua ‘ teori’  dan ‘ ramalan’  itu adalah lahirnya dari idea-idea pihak-pihak yang berkepentingan. Pemimpin Melayu sendiri juga terlibat dalam persaingan ini. Bersekongkol bersama. Jika anda membaca peranan Kongsi Gelap dan pihak British dalam campurtangan di Negeri-negeri Melayu maka anda akan faham sebenarnya perjuangan untuk merebut kepentingan-kepentingan di tanahair ini sentiasa hidup – ia cuma berpindah dari satu tangan ke satu tangan pada zaman yang berbeza.

 

Apakah ‘KEJUTAN YANG MAHA DASYAT ITU’??

 

 

 

 

BACA SELANJUTNYA.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

4 thoughts on “Mason-Mason Melayu XXIX

  1. sejagat

    Demokrasi Berparlimen ini berlaku di Malaysia yang kedudukannya sangat strategik untuk menjana kekuatan ekonomi. Demokrasi Berparlimen bukanlah sistem yang bagus tinggal lagi kita masih ada Raja-Raja Melayu yang berupaya menjadi semak dan imbang bagi sistem ini. Jika kedudukan Malaysia seperti Uganda atau Papua New Guinea, apakah Malaysia akan maju jaya dengan mengamalkan sistem Demokrasi Berparlimen. Sungguh, sudah beribu-ribu tahun alam Nusantara mengamalkan monarki, tetap kaya dan stabil. Sungguh, Malaysia adalah sebuah negara yang hebat dan boleh menjadi kaya raya teramat. Kesultanan Melaka pernah menjadi mangkuk nasi dunia Islam sebelum penjajahan Portugis (malah banyak lagi kisah sejarah lain). Bukti jelas tanah ini sangat memberi rezeki dan ramai orang suka berebut-rebut akan dia.

    1. jigsmaster Post author

      Ya, dalam keadaan paling serabut pun, institusi raja-raja ada untuk menyelamatkan negara. Sebab itu negara kita mengamalkan sistem demokrasi berparlimen dan raja berperlembagaan. Tanahair ini ada kelebihannya.

Leave a Reply