Mason-Mason Melayu XXVIII

umnoangkattangan2

 

Pihak yang mengusulkan idea kepupusan UMNO itu telah nampak jika orang Melayu semakin kaya hasil dasar-dasar pentadbirannya maka ini secara tidak langsung akan membawa kesan sehingga ke dalam ibupejabat UMNO sendiri. Dia akan menjadi tidak relevan apabila para pemimpin Melayu sudah memiliki sumber dan kewangan maka dari sini pengaruh akan dibina – persis para pembesar Melayu pada zaman dahulu.

Pergantungan hanya kepada sumber kewangan dari para tauke tidak lagi hanya satu-satunya cara. Maka barangsiapa yang masih menggunakan cara lama yakni berharap kepada berapa banyak tauke yang menyokongnya akan mulai melemah.

MAKA INILAH SISI GELAP POLITIK MELAYU DI MALAYSIA.

‘Ramalan’ itu sedang berjalan. Namun antara Mahathir dengan UMNO, manakah akan pupus dahulu?

 

BACA SELANJUTNYA.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

2 thoughts on “Mason-Mason Melayu XXVIII

  1. sejagat

    Apa yang saya lihat dari sejarah, setiap kali orang Melayu tewas maka ia akan bangkit dengan melawan cuma MASA yang diambil itu tidak dapat dipastikan berapa lama. Mungkin puluhan tahun, ratusan tahun dan akhirnya orang-orang Melayu akan menang kembali tetapi dengan keadaan cacat anggota atau parut di sana sini. Kelemahan anggota badan itulah menyebabkan tubuh Melayu tetap melawan. Berkat doa dan kuasa Allah akan menolong orang Melayu menjadi merdeka dengan sebenar-benar merdeka di tanahairnya sendiri. Wallahualam.

    1. jigsmaster Post author

      Jika ia mengambil masa sehingga 100-200 tahun seperti zaman penjajahan bersilihganti sebelum ini, ia sangat tidak berbaloi. Kefakiran membawa kepada kekafiran. Orang Islam wajib kuat dan berdaulat bagi memudahkan mereka menegakkan syiar2 agama.

Leave a Reply