MistisFiles

Pengetahuan Rahsia Itu Hanya Untuk Mereka Yang Mampu Memahaminya

Mason-mason Melayu X : Manipulasi Hutang I & II

Posted by jigsmaster on June 2, 2018

manipulasiutang

 

Dalam perbincangan sebelum ini, kita sudah dapati bahawa semua pemimpin ini akan diuji dengan kekuasaan yang besar dan sumber untuk mengumpul harta yang begitu banyak. Ini akan menimbulkan konflik kehendak dalam diri mereka walaupun seorang yang dikatakan ultraMelayu, Tun M.

Konflik kehendak ini nampaknya melebihi semua dasar perjuangan mereka. Malah jika dasar perjuangan politik mereka menyokong usaha keras mereka dalam menjuarai konflik kehendak tadi, maka ia dialu-alukan.

Di sana juga disentuh bahawa – ada taikun-taikun besar yang sentiasa menjadi parasit dalam setiap pemimpin Melayu ini, seperti Jho Low-Najib sebagaimana Tun M sendiri yang memiliki barisan kroninya yang melegenda sehingga ke hari ini. Taikun-taikun ini seperti ‘anak-anak ikan’ yang dibela, namun sampai masa akan menuntut janji. Ini yang kadang-kadang merunsingkan hati pemimpin-pemimpin Melayu ini.

 

 

 

 

 

 

 

“Manipulasi Hutang I & II”

 

 

note1982x

 

 

“Musuh utama orang-orang Melayu yang miskin terutama di luar bandar ialah para kapitalis yang mewarisi kekayaan dan tongkat sejak zaman British. Para kapitalis inilah yang menindas orang-orang miskin itu dan merasuah para pemimpin Melayu yang korup.”

 

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us
  1. ibenrez Said,

    Tetapi hari ini terbukti hutang yang ditanggung kerajaan berjumlah lebih dari 1 trillion, mungkin penulis boleh ulas semula artikel ini berdasarkan maklumat terkini. Saya tidak lah bermaksud melainkan kita katakan perkara yg sebenarnya yang berlaku.

  2. jigsmaster Said,

    Hutang berjumlah 1 trilion tersebut adalah definisi dari Tun M semata-mata dan diikuti oleh Kementerian Kewangan sedangkan definisi sebenar hutang kerajaan mengikut standard antarabangsa bukan begitu.

Add A Comment

You must be logged in to post a comment.