Perang ICERD : Dilema Tun M & Parti Pribumi

tunmtirai

 

Mason-mason Melayu XVI BHG II

 

DAP, paksi Liberal dan seangkatan dengannya sudah merangka ratifikasi ICERD sekurang-kurangnya sejak 6 tahun lalu oleh Pusat Komas, Islamic Renaissance Front (IRF), Projek Dialog dan pihak-pihak yang menyokongnya. Ini adalah salah satu usaha mereka untuk menghapuskan dahulu hak dan kepentingan pribumi Malaysia yakni orang Melayu dan bumiputra lain (Orang Asli, anak negeri Sabah Sarawak dan sebagainya). Apabila hak dan kepentingan ini dihapuskan, maka proses penindasan akan berlaku perlahan-lahan seperti yang berlaku di Singapura. Penindasan akan dirancang terlalu perlahan dan begitu berkuasa sehinggakan pribumi akan diprogramkan untuk menyerah sahaja (submission) atau menerima seadanya sambil menyedapkan hati sendiri, tanpa melawan atau bersuara.

M.O menyambung kembali artikelnya ….

 

PERANCANGAN MEREKA AMATLAH SADIS!

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

3 thoughts on “Perang ICERD : Dilema Tun M & Parti Pribumi

  1. azlinda.info

    Jelas sekali DAP ialah parti politik yg ditubuhkan yg amalan pegangan fahaman politik kuasa dan matlamat umumnya semua bercanggah dn melawan Perlembagaan negara malah sudah sampai ke peringkat penderhakaan kpd raja dn negara!. Sy percaya semua maklumat risikan ada dlm rekod kerajaan sebelum ini. Persoalannya, mengapa parti ini tidak diharamkan oleh kerajaan? Mengapa Majlis Raja2 tdk bertindak membatalkan kewarganegaraan pemimpin2 dn ahli kelyarga mrk secara en bloc?

  2. azlinda.info

    Sy percaya ada organisasi Melayu yg mampu membuat kajian terperinci mengenai parti2 pol dalam negara. dan pastinya mrk ada maklumat yg hanya terakses kpd level tertentu, maka jika itu permainannya bgmanakah boleh keadaan semasa kedudukan posisi politik dapat diubah? hanya yg mempunyai maklumat di peringkat2 tertentu sahaja yg mampu mengubah.
    bukan orang seperti saya ini yg berada di peringkat bawahan rantaian maklumat dan akses.

    akhirnya, semua yg telah berlaku sedang berlaku dan akan berlaku hanyalah drama sandiwara pihak berkepentingan tertentu.

    jika orang spt saya rakyat biasa dengan maklumat dan keupayaan biasa tidak akan mungkin dapat mengubah lanskap politik semasa walaupun kami bergerak dlm kelompok yg ramai.

    jika itu keadaannya, saya berserah diri kpd Allah SWT dan cukuplah hanya Allah bagi saya. saya sudah melakukan yg termampu dan dgn apa yg telah diusahakan saya berdoa agar saya juga mampu menjawab di akhirat kelak.

Leave a Reply