Misteri Teo Nie Ching

kredit: Berita Harian

kredit: Berita Harian

 

Portal dan akhbar-akhbar Cina telah melaporkan timbalan menteri pendidikan ini telah mengatur pertemuan dengan persatuan-persatuan Cina bagi merombak silibus buku teks sejarah sekolah. Namun Nie Ching bertegas menafikan.

Soalannya: YANG MANA SATU BETUL?

Mengapa beliau menafikan? Apa keperluan untuk menafikan sedangkan persatuan Cina seperti Majlis Bahasa Cina menegaskan Nie Ching ada bertemu dengan mereka dan mengatur pertemuan dengan pihak kementerian pendidikan. Adakah Nie Ching dalam dilema? Adakah persatuan Cina terlalu gopoh dan mendesak Nie Ching? Apakah yang mereka mahu kejar? Apa perancangan tersembunyi Nie Ching dan DAP dalam mengubah sejarah Malaysia?

 

Srikandi melaporkan… dari akhbar-akhbar Cina!

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

3 thoughts on “Misteri Teo Nie Ching

  1. sejagat

    Adakah silibus baru yang akan ditulis dalam buku teks sejarah sekolah benar-benar menepati sejarah Melayu Nusantara di Malaysia dan Asia Tenggara ? Didapati, puak-puak Ultrakiasu Liberal Sekularis (ULS) keras menolak apa jua sejarah berkaitan Melayu Nusantara demi meraih tujuan kesamarataan. Suatu strategi jangka panjang dan halus yang mengandungi ramuan khianat, tamak dan gila kuasa melampau.

Leave a Reply