SRC : Adakah Muhyiddin Atau Tun M Yang Ketawa?

tunmlaughmuhyi

 

MASON-MASON MELAYU XXI

 

Baru-baru ini, hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali menjatuhkan hukuman 12 tahun penjara (berjalan serentak) dan denda RM210 juta terhadap DS Najib Razak.

Dalam situasi setakat ini, matlamat Tun M nampaknya berjaya dalam semua misi mustahilnya iaitu:

1) Menghalang DS Anwar menjadi perdana menteri

2) Menjinakkan DAP

3) DS Najib dijatuhi hukuman berkaitan skandal kewangan

Namun, jangan kita lupa bahawa pada tarikh yang sama 28 Julai – 5 tahun lepas, TS Muhyiddin Yassin telah dipecat oleh DS Najib sendiri dari jawatan timbalan perdana menteri.

Adalah TS Muhyiddin juga memiliki ‘misi mustahilnya’ ?

Tidak cukup dengan itu, satu kepelikan berlaku juga tidak lama selepas hukuman dijatuhkan – bahawa Hakim Nazlan Mohd Ghazali sebentar tadi memutuskan bahawa pihak pembelaan Datuk Seri Najib Razak berjaya membuktikan keadaan khas untuk menangguhkan hukuman penjara 12 tahun dan denda sebanyak RM210 juta itu!

Apakah permainan seterusnya?

 

BACA SELANJUTNYA

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

2 thoughts on “SRC : Adakah Muhyiddin Atau Tun M Yang Ketawa?

  1. sejagat

    Hakikatnya yang paling sebenar ialah JANGAN ADA DAP DAN ULTRAKIASU DALAM KERAJAAN MALAYSIA. Sesungguhnya pemyatuan UMNO PAS yang pernah dilontarkan MO berbelas tahun dahulu tidak memerlukan MCA dan MIC sekalipun. Tinggal lagi belas ihsan orang Melayu yang menyelamatkan mereka tetapi dalam politik survival, belas ihsan timbul hanya apabila kita sudah berkuasa secara penuh, bukan mengemis undi demi kepentingan perut dan nafsu jantina sendiri.

    1. jigsmaster Post author

      DAP memang berideologi alergik kepada pribumi Melayu dan Islam. Tidak mungkin akan bercampur dengan hasrat Melayu-Bumiputra dalam mencorak masa depan tanahair mereka.

Leave a Reply