Misteri Manusia : Evolusi, Mitos Bangsa-bangsa & Pengetahuan Tuhan

mystery

 

 

Adakah anda benar-benar percaya tentang cerita-ceriti manusia dan bumi, seperti apa yang diceritakan oleh orang-orang di sekeliling anda? Atau diperturunkan sejak turun-temurun itu?

Tidakkah anda perasan, di sana ada beberapa keanehan atau…

‘GLITCH’ 

…dalam kejadian-kejadian manusia dan bumi itu?

Mungkin apa yang dibongkarkan ini akan mengubah tanggapan anda tentang diri anda dan bumi yang tua ini selama-lamanya…

 

BACA SELANJUTNYA.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

2 thoughts on “Misteri Manusia : Evolusi, Mitos Bangsa-bangsa & Pengetahuan Tuhan

  1. sejagat

    Saya sering membaca Quran dan ertinya, saya ada terperasan Quran sudah memberi bayangan yang manusia akan mencapai teknologi yang terhebat kelak tapi walaupun ada kemajuan teknologi yang hebat pun masih ada lagi yang degil tidak mahu beriman kepada Allah SWT dan taat kepada ajaran Nabi Muhammad SAW.

    Ada lagi saya perasan Quran menyebut tentang ‘apa yang ada dilangit dan dan di bumi’, seolah-olah membayangkan terdapat makhluk di angkasa lepas, samada berakal atau tidak itu tidaklah dapat dipastikan melainkan dengan penemuan saksi mata kepala kita sendiri. Apa pun, bayangan-bayangan Quran jelas memberitahu peranan manusia begitu hebat di alam semesta, mungkin manusia akan melombong galian-galian di planet-planet lain dan memiliki teknologi daya tujah pesawat mencapai kelajuan cahaya.

    Bagaimana hebat teknologi manusia sekalipun, taat kepada perintah Allah dan Nabi Muhammad SAW adalah agenda paling utama di dunia yang fana ini.

  2. uzbekdesantillana

    Pengetahuan terlarang mungkin yang tinggi arasnya. Contoh Saidina Ali RA. mengajar ikut kemampuan fikiran manusia. Bukan ajar ilmu yang tidak mampu di fikiran dan amalan mereka. Tinggi dan sukar diikut fikiran dan diamalkan. Seperti mengajar orang OKU atau pendidikan khas. Wallahuaklam.

Leave a Reply