Ostarine

MistisFiles

Pengetahuan Rahsia Itu Hanya Untuk Mereka Yang Mampu Memahaminya

Ucapan Pembukaan Oleh Lonecryer

Posted by jigsmaster on August 13, 2015

 lonecryerbadge

The MistisFiles

St. Gallen

Codeloc: 7703

 

 

 

 

 

 

 

Assalamulaikum warahmatullahiwabarakatuh & Salam Sejahtera,

 

Ketika Srikandi menyiapkan tugasannya yang saya berikan dua tahun lepas berdasarkan “The Black Diary” atau diari milik Lodgekeeper itu,saya telah melihat beberapa ‘glitch’ dalam sejarah Melayu.Ia seolah-olah di sana…ya di sana ada pihak yang menyusun satu teka-teki;gunanya untuk menyembunyikan satu jalan atau kunci.

KUNCI ITU ADALAH UNTUK MEMBUKA SATU PINTU ATAU JALAN.

The Black Diary bukanlah dongeng yang sengaja diada-adakan.Ia adalah himpunan catatan Lodgekeeper,saya rasa siapa yang membesar bersama MistisFiles sejak 10 tahun lepas akan sekurang-kurangnya pernah mendengar nama ini.Di dalamnya terdapat foto-foto lama yang diketipkan bersama keratan-keratan akhbar dan mukasurat-mukasurat tertentu yang terpisah atau dikoyakkan dari buku-buku atau majalah tertentu.

Srikandi memang mengidamkan untuk memiliki diari ini malah mungkin siapa saja.Ada sebab mengapa Srikandi ingin sekali memiliki atau menyimpan diari ini dalam tempoh masa yang lama.

Saya hanya membenarkan beliau melihat beberapa mukasurat.Namun sikap Srikandi yang licik,gatal tangannya menyelak satu mukasurat yang tidak sepatutnya ia melihatnya ketika itu.Oleh kerana sudah dua tahun berlalu,saya beritahu anda apakah ia.

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us
  1. cnmawar Said,

    Assalam,

    If I write a comment here, are you the only person to read the content?

    Kind regards. Nor Mawar

  2. jigsmaster Said,

    Salam,

    Kami terdiri daripada pelbagai penulis. Namun anda boleh tahu siapa yang membalas komen dengan melihat ‘signature’ di bawah komen. Biasanya M.O yang membalas untuk artikel umum. Untuk sejarah, Srikandi akan membalas namun beliau kini jarang balas komen kerana sibuk dengan fanpage dan kariernya.

Add A Comment

You must be logged in to post a comment.