Misteri 26 Objek Di Langit : Satu Pendedahan BHG I

26objek1

Pada Oktober 1992, media-media utama negara telah melaporkan bahawa sekumpulan 200 orang pelajar dan guru-guru dari sekolah agama di Klang telah mendakwa mereka melihat beberapa objek aneh di langit, yang mana berjumlah 26 objek.

Kes penampakan objek di langit ini menjadi kontroversi apabila pihak JAIS dikatakan mengesahkannya manakala pihak Jabatan Perdana Menteri pula beberapa lama selepas itu menilai semula kes tersebut dan mengeluarkan kenyataan bahawa penampakan itu adalah bukan seperti yang disangka ramai sebelum ini dan berasal dari satu ‘KONSPIRASI dan penipuan semata-mata’.

Apakah yang berlaku sebenarnya?

MistisFiles ada jawapannya…

 

BACA SELANJUTNYA.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

4 thoughts on “Misteri 26 Objek Di Langit : Satu Pendedahan BHG I

  1. sejagat

    Terbaik MO, sudah tiba masanya kisah ini dirungkai semula kerana saya merasa terdapat tanda2 awal berkaitan masa depan seisi umat manusia selepas peristiwa ini berlaku, jangkamasa 30 tahun selepas 1992 banyak perkara-perkara mengejutkan berlaku dan ia sejajar dengan segala objek-objek di langit 1992. Selamat kembali ke masa lalu untuk melihat masa depan :)

  2. sejagat

    ‘I am appreciate’ dengan usaha MO mengkaji dari sudut realiti dan logik akal, saya juga seorang yang sangat skeptikal pada hakikatnya. Cuma ada ruang istimewa dalam otak saya untuk berfikir melangkaui realiti itu sendiri kerana ia berhubungrapat dengan keyakinan/kepercayaan yang sememangnya takkan dapat dinilai dengan akal yang logik. Apa pun saya suka menilai objek-objek yang dipamerkan seperti peta negeri Arab dimana saya mengandaikan sebagai ajaran Wahabi dan tanduk syaitan dari Najd. Imej rambut wanita dibakar pula saya andaikan sebagai betapa ringannya sebilangan umat Islam meringan-ringankan menutup aurat. Imej lidah panjang lalu dipotong menggambarkan betapa hari ini media sosial memaparkan betapa dahsyatnya dan murahnya pembohongan, makian, cercaan dan pelbagai kata-kata nista tersebar. Peta Malaysia terbalik dan Singapura diatas saya andaikan matawang mereka lebih besar dari nilai RM malah mereka juga jauh lebih maju dari sudut ekonomi dan kelengkapan pertahanan. Saya mengandaikan bahawa imej-imej lain juga menggambarkan perkara sudah berlaku pada masa lalu tetapi saya yakin ia merupakan suatu pesanan untuk memberitahu generasi kelahiran 1980an apa yang akan mereka hadapi pada masa depan.

    Ketika kejadian ini meletus, saya seringkali melihat-lihat ke langit pada masa kanak-kanak, ada satu malam saya ternampak bulan cerah dan awan seolah-olah berbentuk kalimah Allah, saya memandang dengan tersenyum sendirian. Betapa indahnya kejadian alam. Waktu itu bulan Ramadan.

    Lalu saya masih ingat di sekolah ada surat-surat berantai memaparkan imej-imej di langit. Malah terdapat majalah-majalah terbitan Al Arqam membahaskan isu ini. Saya baca di surau pejabat ayah saya pada masa itu sementara menyalin pakaian untuk ke sekolah rendah dari sekolah agama pula.

    Rindu juga zaman kanak-kanak :)

    1. jigsmaster Post author

      Zaman kanak-kanak memang memiliki tempat yang khas dalam setiap hidup kita.
      Berkenaan dengan kes ini, ia masih permulaan. Ada beberapa ‘plot twist’ di sana.

Leave a Reply