Mason-mason Melayu VIII : Siapa Selepas R.A.H.M.A.N?

masonVIIIb

 

“Di sini letaknya persoalan dan misteri sebenar, bagaimana dua nama selepas Tun M ditentukan dan kemudiannya boleh masuk ke dalam teori aneh ini. Memang pada tahun 90-an, nama Anwar Ibrahim dicanang-canang sebagai pemegang huruf A selepas Tun M, namun akhirnya pemilik huruf itu adalah Tun Abdullah. Kemudian jangkaan orang ramai begitu kuat bahawa akhirnya pemegang huruf N itu adalah Dato Sri Najib Razak.”

Namun helah pencipta teori ini seolah-olah mempengaruhi akronim terakhir mengikut peraturan akronim pertama, maka nama kedua Dato Sri Mohd Najib Razak diambil untuk melengkapkan kitaran akronim bagi Teori R.A.H.M.A.N yang misteri ini.

Namun misteri sebenar bukanlah terletak pada permainan akronim ini, tetapi terletak pada persoalan huruf A dan N selepas berakhirnya era Tun Mahathir sebagai perdana menteri keempat. Malah persoalan siapa selepas teori ini adalah lebih mengejutkan, apabila ia dimulai dengan cara-cara yang mustahil, aneh dan dipaksakan.

Siapakah mereka itu selepas R.A.H.M.A.N?

 

 

 

 

 

 

 

 

 Siapa Selepas R.A.H.M.A.N?

 

 

umno1

 

“…keduanya, Melayu dan bumiputra itu majoriti rakyat dan kebetulan majoriti rakyat juga yang terhimpit, termiskin cuma yang berbeda dengan pendekatan lama ialah dasar dan perlaksanaannya. Saya tidak fikir negara boleh bertapak sihat dan segar seperti negara demokrasi sekiranya orang  Melayu merasa diri mereka terpinggir.”

(Datuk Seri Anwar Ibrahim)

 

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Leave a Reply