The Catacomb of Vatican

darkvata

 

 

Vatican,atau disebut sebagai Negarakota Vatican (Italian Stato della Città del Vaticano) adalah pusat Gereja Katolik Roman yang terletak di barat tebing Sungai Tiber.Vatican adalah negara terkecil di dunia.Tembok yang dibina pada abad pertengahan dan era Renaissance membentuk sempadannya kecuali tenggara St. Peter Square (Piazza San Pietro).

Di dalamnya terdapat tempat-tempat penting dalam dunia Katolik seperti St. Peter’s Basilica, Sistine Chapel  dan Muzium Vatican.Di sana mengandungi beberapa lukisan dan ukiran yang paling terkenal di dunia,seperti  The Last Judgment dari dari Michealangelo dan  The Creation of Adam dari Leonardo Da Vinci.

Ramai yang tidak tahu apakah di sebalik tembok-tembok lama Vatican City.Walaupun di sana terdapat novel The Da Vinci Code,malah filemnya sekali,namun ia seakan-akan mahu menyentuh permukaan atas aisberg sahaja,dan penulisnya tidak berani pergi lebih jauh.

Apakah yang berada di sebalik Vatican?

Untuk mengetahui sejarah di sebaliknya,kita mesti mengkaji tradisi sejarah yang menghantui seluruh Vatican,di masa-masa sebelum Kristian.Fakta mengatakan bahawa para penerus ajaran Hawariyyun (The Apostle) tidak sepenuhnya menguasai emperor Rom yang masih memiliki kuasa yang menggerunkan di seluruh Eropah.Jadi,emperor Constatine dan para rahib kuil sebenarnya tidak menganut sepenuhnya ajaran Jesus yang dibawa,tetapi mereka mengambilnya dengan beberapa syarat dan perjanjian.

MistisFiles akan mendedahkan sebahagian rahsia,namun sebahagiannya masih terdapat di sana.Owh…bukan di bawah aisberg itu,tetapi masih terkubur di dalam catacomb-catacomb di bawah Vatican City!

 

 

 

 

 

The Catacomb of Vatican

 

 

 

catavat

 

“Mars nous menace par sa force bellique,septante fois fera le sang épandre…”

(Nostradamus)

 

 

Dalam artikel ini,anda akan mengetahui:

 

-Kelompok Rahsia Agama misteri Mesir Purba

-Asal-usul sistem Paganisme Rom

-Asal-usul Krismas

-Perayaan Saturnalia

-Siapakah Paul?

-Doa Jesus di Taman Gethsemene

-‘Eye in the Capstone’

-Hermes.Pan dan Janus

-‘Harta karun’ di dalam catacomb

 

 

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Leave a Reply