Matrix 4_1

 

 

Fasal ini dalam menyatakan sifat-sifat Matriks;di mana semua coding,skrip dan entiti terbina di dalamnya.

 

Ini adalah sebahagian dari siri Pengajian The Matrix.Siri ini bertujuan menjelaskan konsep bahawa dunia di mana manusia bertempat di dalamnya ialah tidak ‘real’,ilusi dan bakal musnah berdasarkan bukti-bukti dari sains;secara tepatnya dari kajian Fizik Teori,Fizik Partikel,Fizik Kuantum,Mekanik Kuantum,Fizik Nuklear,Teori String,Biologi,Kimia dan beberapa lagi cabang sains.

Dahulu ramai menganggap hujah agama adalah tabu,hari ini ‘dongeng agama’ dilihat sebagai dogma sains.

Sebagaimana setiap benda mempunyai sifat tertentu,Matriks juga memiliki sifat khasnya,di mana tidak boleh tidak,hukum pasti akan berjalan ke atas Matriks sebagaimana yang dikehendaki.Matriks diciptakan dari tiada kepada ada.Matriks tidak mempunyai kuasa terhadap coding dan skrip yang terbina di dalamnya.Arahan dan pengaturcaraan datang dari The Programmer.

Apakah sebenarnya Matriks?

Matriks adalah dunia di sekeliling anda.Dunia di mana anda bertempat di dalamnya.

Bagaimana kita mengenal Matriks?

Kita mengenal Matriks melalui pengesan/sensor terbina di dalam perkakasan/hardware yang menghantarnya kepada Minda.Mindalah yang membaca sifat-sifat Matriks di sekeliling kita.

Jika Minda tidak membaca Matriks,pengesan/sensor tidak berguna sama sekali kerana ia adalah perkakas dungu;dumb tool.Mata dan telinga tidak berguna jika maklumat tidak dibaca oleh Minda.

Jadi adakah tanpa perantaraan pengesan/sensor,Minda tidak boleh membaca Matriks?

Salah.Minda masih tetap boleh membaca Matriks.The Programmer boleh membuat sesuatu dengan sebab,tanpa sebab atau berlawanan dengan sebab.

Jika pengetahuan tentang Matriks telah mencapai satu tahap,mereka akan sedar bahawa Matriks sebenarnya tidak berada di luar Minda,tetapi ia berada di dalam Minda.Pengesan/sensor hanyalah dijadikan semata-mata untuk mengelirukan/menguji manusia.Mata dan telinga benar-benar ‘dumb tool’ dan tidak berguna sama sekali.Manusia melihat Minda membaca Matriks melalui mata,telinga dan sebagainya,namun sebenarnya Minda membaca Matriks melalui satu ‘coding’ lain.Matriks ialah APA YANG ANDA PERCAYA.

Jika mata,telinga dan deria lain bukanlah hakikat sebenar untuk melihat,mendengar dan sebagainya,apakah sebenarnya deria itu?Mengapakah ia diciptakan?Apakah fungsi minda tanpa deria-deria itu.Apakah yang terjadi kepada minda jika tiada semua deria itu?Apakah yang terjadi kepada Matriks tanpa perantaran deria?APAKAH HUBUNGAN MINDA DAN DERIA?

 

 

HUBUNGAN MINDA DAN DERIA

 

 

Statements of some scientists posing that “man is an image,everything experienced is temporary and deceptive,and this universe is a shadow”,seems to be proven by science in our day.

-Frederick Vester,Denken,Lermen,Vergessen,vga,1978,p.6

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

Leave a Reply