Rahsia Sultan & Keinginan Tun M

sultanmahathir

Foto: mole.my

 

Tun M dalam satu wawancara mendedahkan punca beliau tidak menyenangi golongan istana adalah disebabkan SATU PERKARA yang begitu kritikal bagi meneruskan kelangsungan kartel para kroni dan anak-anaknya. PERKARA ini baginya adalah tidak adil kerana ia menindas para kroni dan anak-anaknya.

Dalam kontroversi perletakan jawatan atau ‘turun takhta’ oleh mantan Yang Dipertuan Agong (YDPA) yang lalu dan pertabalan sultan Pahang yang baru, nampaknya ada ‘maklumbalas’ dari pihak Majlis Raja-raja Melayu dalam menghadapi kuasa neoliberalisme yang kucar-kacir ini.

Pemerintahan yang baharu ini terkenal dalam menggunakan persepsi, fitnah dan propaganda palsu untuk menjatuhkan seseorang. Jadi, seorang ‘maharaja’ baru perlu naik untuk menghadapi perang persepsi ini di mana mantan YDPA yang lalu telah diserang hebat oleh jentera propaganda untuk merealisasikan agenda ‘Republik Malaysia’ seperti yang dirancang oleh seorang ‘agamawan bebas’ yang kini bekerja bagi pihak DAP.

 

M.O menulis isu yang kontroversi ini!

 

=========================
Cara untuk akses MistisFiles
>> http://goo.gl/1QBIQK
=========================

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

3 thoughts on “Rahsia Sultan & Keinginan Tun M

  1. sejagat

    Mazhab Demokrasi berpegang sepenuhnya kepada akidah MAJORITI ADALAH SUATU KEBENARAN, sekiranya MAJORITI BERKATA 2+2=5, maka ia merupakan SUATU KEBENARAN.

  2. sejagat

    Pertanyaan, apakah DEMOKRASI BERPARLIMEN RAJA BERPERLEMBAGAAN memberi kesan yang benar-benar positif kepada orang Melayu Islam ? Apakah orang Melayu Islam terbela dengan sistem yang dipraktiskan sejak tahun 1957 peninggalan warga Freemason British ini ?

    1. jigsmaster Post author

      Ia bergantung kepada kebijaksanaan pemimpin Melayu mencorakkannya dan mengambil manfaat darinya. Kuasa mutlak sultan sudah dikongsikan dengan perdana menteri, ia seperti menyambung apa yang terkandung dalam sistem residen. Namun sistem ni boleh diperbaiki dengan raja dan perdana menteri memiliki hubungan baik dan kesepakatan. Ini beza dengan residen British yang bawahan kepada Crown.

Leave a Reply