Mason-mason Melayu BHG XVII

masonmelayuxvii

 

 

Misteri ini telah pun berlaku pada masa lalu, ada seseorang yang terkenal telah mengatakannya, namun… ia pergi seperti angin lalu.

Tak kira kerajaan ‘unity’ atau bubar parlimen atau apa sahaja percaturannya… perancangan itu sebenarnya sudah ada untuk cuba mencatur siapakah yang memegang kuasa. Separuhnya adalah benar dan selebihnya adalah mitos dan ‘urban legend’.

Namun, orang yang cuba mencaturkan itu bukan Tuhan; dia sendiri penuh kelemahan dan tidak mengetahui apa-apa pun tentang masa depan secara pasti.

Kini, dia tercari-cari kembali kekuatan pada ‘akronim ajaib’ ini, di masa-masa lalu ketika kuasa terbesar berada di dalam genggamannya. Di sana… terdapat rahsia keramat Srivijaya, berasal dari satu empayar purba orang-orang Melayu beratus-ratus tahun yang silam.

Adakah dia berjaya?

 

BACA SELANJUTNYA

 

 

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

3 thoughts on “Mason-mason Melayu BHG XVII

  1. sejagat

    Sepatutnya Tun bersara dan tak perlu masuk campur hal-hal politik negara sejak tahun 2003, saya rasa demokrasi semakin menunjukkan kelemahannya, sudah tiba masa raja-raja berkuasa penuh tetapi saya sedar apa jua jenis pemerintahan pun takkan sunyi dari sifat tamak. Selamat datang ke dalam perjuangan melawan kuasa-kuasa jahat. Semoga Allah SWT merahmati kita semua. Amin.

Leave a Reply