Mengapa Kerajaan ‘Tidak Mahu’ Melaksanakan Jaminan Sumber Makanan?

kartelserbuantajuk

Bertahun-tahun makan daging haram, kotor dan bangkai? Adakah kartel daging benar-benar wujud? Siapakah mereka?

Adakah pegawai-pegawai di JAKIM, KASTAM dan sebagainya telah makan rasuah berupa wang dan wanita untuk kepuasan seksual?

Dari mana NST dan lain-lain mendapat sumber laporan?

Mengapa tidak didedahkan nama-nama mereka?

SEMUA KONTROVERSI YANG TERJADI INI DISEBABKAN MALAYSIA TIDAK MENGAMALKAN ‘FOOD SECURITY’ YANG KUKUH.

 

BACA SELANJUTNYA.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

4 thoughts on “Mengapa Kerajaan ‘Tidak Mahu’ Melaksanakan Jaminan Sumber Makanan?

  1. sejagat

    Timbul 2 perkara selepas kecoh isu kartel daging haram jadah ni…

    1. Ada puak tegar memakan rasuah sampai perut buncit lesu kekenyangan sepanjang menjadi penjawat awam di dalam kerajaan. Sehingga 40 tahun perkara ini berlangsung. Sesungguhnya puak ini jika memiliki kerakyatan Korea Utara, Soviet Union atau Republik Rakyat China, mungkin sudah ditembak di kepala hingga bersepai

    2. Betapa lemahnya kita umat Islam kerana tidak menjadi pembekal dan pembuat makanan utama. Kita gagal menguasai rantaian bekalan. Monopoli jauh sekali sehingga tidak mampu menentukan harga barang-barang mentah. Umat Islam hanya tinggal kuasa beli sahaja tetapi kuasa beli ini boleh dibalas oleh kartel/peniaga dengan memulaukan barangan/produk tertentu (produk Muslim) pada pasaraya-pasaraya milik mereka.

    Sekiranya Al Arqam tidak dimusnahkan dahulu, sedikit sebanyak rangkaian bekalan makanan akan dapat dikuasai dengan lebih baik daripada hari ini. Malah bukan itu sahaja, ideologi Liberal/Plural/Dajjalisme pasti dapat dibendung.

Leave a Reply