Misteri ‘Hantu Api’ Yang Masih Belum Diselesaikan Di Norway

hesslight

 

Walaupun dipakai bermacam-macam cara yang saintifik, namun manusia belum mendapat jawapan yang pasti bagaimana fenomena aneh di Norway ini terjadi.

Mereka pernah menembak lazer kepadanya, namun anehnya benda bercahaya ini membalas dengan memberikan isyarat…

 

BACA SELANJUTNYA

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

2 thoughts on “Misteri ‘Hantu Api’ Yang Masih Belum Diselesaikan Di Norway

  1. sejagat

    Isu extraterrestrial ada 2 isu.

    1. Secara rasmi kehidupan belum ditemui di luar Bumi tetapi air secara rasmi telah ditemui di Bulan dan Planet Marikh. Walaupun air adalah unsur kehidupan, tetapi tiada sebarang kehidupan ditemui di Bulan dan Planet Marikh setakat ini.

    2. Sekiranya menyelongkar almari fail-fail teori konpirasi, sudah terlalu banyak penampakan, penemuan dan komunikasi antara manusia dan makhluk asing.

    Dalam ilmu Sifat 20, Sifat yang ke 51 iaitu HARUS. Harus bagi Allah SWT menjadikan makhluk asing bermakna jika tidak menjadikannya pun tidak mengapa. Jika manusia berjaya menemui makhluk asing secara rasmi pun tidak ada isu dalam akidah Islam. Tidak ada keraguan dan tidak ada kegusaran dalam isu ini kerana walau kita duduk di atas planet makhluk asing sekalipun tetaplah Allah SWT jua yang menciptanya.

    Cuma tinggal lagi akan kelemahan manusia sendiri untuk menilai ciptaan-ciptaan Allah SWT disekelilingnya. Apakah ralat pada alatannya atau ralat pada pancainderanya, inilah hakikat makhluk.

    1. jigsmaster Post author

      Setuju, dan kami tambah lagi.

      Sebenarnya alam semesta masih banyak yang manusia tidak ketahui…

      Contohnya, sekiranya kadar graviti bumi berubah, atau kadar kedekatan bulan, matahari atau jasad-jasad lain ke Bumi, ia sebenarnya akan merubah beberapa aspek ‘setting’ pada Bumi dan manusia juga terkesan dari segi emosi dan biologi, walaupun sedikit.

Leave a Reply