Matrix Holografik 5.4

matriz

 

 

Alam semesta ini, berserta seluruh isinya adalah satu persembahan besar yang aneh. Manusia yang berada di dalam ruangannya memikirkan bahawa apa yang mereka lihat adalah benar. Namun ini adalah kerana mereka TIDAK MENGETAHUI.

Adakah kita benar-benar tinggal di dalam hologram? Di sekeliling kita adalah hologram? Berdasarkan sains yang semakin maju, jawapannya adalah ya, dan ini tidaklah mengejutkan apabila ajaran agama terutamanya Islam telah mengisyaratkan bahawa kehidupan di dunia ini hanyalah permainan dan senda gurau semata-mata.

Rahsia alam ini amatlah mudah: Kita melihat dan berhidup di dalam dunia 3 dimensi yang bersumberkan dari 2 dimensi.

Apa yang ada di dalam dunia 3 dimensi ini tidak akan hilang atau terhapus; ia kekal abadi.

Ini kerana, sampai masanya… ia akan kembali ke Lohong Hitam, kembali kepada bentuk 2 dimensi.

 

 

 

 

 

 

Alam Bersimulasi ‘Malakut, Jabarut & Lahut

 

 

 

Navigate-the-Universe

 

“Apa jua maklumat 3 dimensi akan runtuh di ufuk kosmik itu menjadi sumbernya kembali – 2 dimensi.”

 

 

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

7 thoughts on “Matrix Holografik 5.4

    1. jigsmaster Post author

      Teknologi itu mungkin akan diadakan, cuma soalannya, adakah jasad dan minda manusia boleh bertahan dalam keadaan keterlaluan sepantas kilat?

  1. sejagat

    Subhanallah, maknanya teknologi itu MUNGKIN diadakan, saya merujuk kepada kemungkinan mereka tidak akan menghantar manusia untuk eksperimen awal melainkan digantikan dengan haiwan seperti ekspedisi angkasa lepas Soviet Union yang lalu misalnya Laika seekor anjing dan Chimpanzee.

    Keinginan manusia untuk melihat planet di bintang Proxima Centauri dengan melancarkan program Breakthrough Starshot yang didanai oleh usahawan Russia iaitu dengan menghantar pesawat kecil antara bintang (interstellar spacecraft) yang digerakkan dengan daya tujahan dari pemancar di permukaan Bumi. Adapun program ini diharapkan berjaya kerana manusia mahu menyaksikan planet lain di bintang lain dalam jangka hayat manusia. Kelajuan pesawat kecil ini dikatakan sesuku dari kelajuan cahaya.

    Pendapat saya, sumber alam semesta terlalu besar dan dikhuatiri sifat tamak manusia tidak memungkinkan sumber alam semesta ini dapat dikongsi bersama. Malah, teknologi angkasa lepas pun tidak semua negara dapat menikmatinya secara sama rata kecuali negara-negara kuasa besar yang masih bersandarkan kuasa veto mereka melalui kemenangan dalam Perang Dunia Kedua 80 tahun lalu.

    Adakah kemenangan Perang Dunia ini akan menjadi asas veto mereka sampai bila-bila ?

    1. jigsmaster Post author

      Ya, kami setuju dengan pernyataan bahawa sekiranya manusia berjaya mendapatkan sumber luar bumi, ia sudah tentu dimonopoli negara2 kuasa maju yang mempunyai teknologi angkasa ini.

  2. skuad43

    Satu dimensi adalah kegelapan.
    Dua dimensi muncul bila diadakan dan dinampakkan oleh AnNuur.
    3 dimensi dan dimensi seterusnya adalah extension kpd aalamiin..semua dimensi adalah aalamiin..aalamiin dimulakan oleh AnNuur..waAllahu a’lam.

  3. mairaarissa74

    Soalan berdasarkan petikan:

    Rahsia alam ini amatlah mudah: Kita melihat dan berhidup di dalam dunia 3 dimensi yang bersumberkan dari 2 dimensi.

    Adakah alam 2 dimensi lebih tinggi atau alam 4 dimensi yang lebih tinggi?
    ada sesiapa boleh bagi pencerahan.

    1. jigsmaster Post author

      Ini prinsip Holographic Universe. Penemuan-penemuan terbaru dalam bidang angkasa dan Teori Fizik mencadangkan bahawa alam semesta kita ini seolah-olah 3D namun hakikatnya bersumberkan dari satu sumber 2D yang dibuktikan dengan adanya jasad 2D, yakni Lohong Hitam.

Leave a Reply