Lubang Misteri Piramid: Mereka Jumpa Apa?

piramidhole

 

Para pengkaji telah menemui lubang misteri di dalam Piramid Agung Mesir. Apakah kegunaan lubang itu?

Apa yang mereka jumpa?

AMATLAH MENGEJUTKAN!

 

 

Teruskan membaca.

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

6 thoughts on “Lubang Misteri Piramid: Mereka Jumpa Apa?

  1. sejagat

    Apakah ia Stargate (pintu antara bintang), lorong untuk bergerak ke dimensi lain atau bergerak diantara satu bintang ke bintang yang lain demi mencari sumber untuk keperluan manusia. Atau suatu ruang untuk memasuki alam lain bagi tujuan penyembahan dan mendapatkan harta dunia melalui pemujaan ilmu hitam dan sihir ?

    1. jigsmaster Post author

      Ada fungsi lain sebenarnya piramid ni. Manusia moden masih mencari. Kita fikirkan ia tamat begitu saja. Tidak.
      Ada fungsinya yang sebenar, kita tak tahu.

  2. sejagat

    Apakah piramid ini dibina berdasarkan buruj Orion di langit (yang menghala ke kiblat di Mekah), mungkin dibina oleh orang-orang yang beriman kepada Allah SWT kerana menurut Herodotus, ketika beliau tiba di Mesir melihat piramid, ia sudah berusia ribuan tahun, orang-orang Mesir hanya memulihara bentuk piramid ini. Maka, ia sama seperti penduduk Quraisy di Mekah yang musyrik tetapi menjaga Kaabah yang dibina oleh Nabi Ismail dan Nabi Ibrahim. Sekadar pendapat saya yang cuba menyambungkan titik-titik yang terputus.

    1. jigsmaster Post author

      Kami ada juga membaca tentang piramid ini yang dibina oleh orang beriman terdahulu, contohnya ada pendapat yang menyatakan ia dibina oleh Nabi Idris. Namun ini masih merupakan hipotesis sahaja. Kedudukan piramid berdasarkan buruj adalah munasabah kerana di zaman dahulu, memang manusia bergantung kepada buruj untuk mengetahui arah dan kedudukan lokasi mereka.

  3. uzbekdesantillana

    Mungkin pada masa Nabi Idris Alaihissalam kawasan tersebut masih berhutan tebal berbanding sekarang gurun pasir. Wallahuaklam.

Leave a Reply