Strategi Tun M Untuk Mengekalkan Kuasa?

tunkuasa

 

Masa untuk Tun M semakin suntuk. Beliau perlu menyerahkan kuasanya kepada yang menanti itu.  Persoalannya, adakah Tun M sudi menyerahkan kuasa pentadbiran paling teratas di Malaysia itu kepada… bekas musuh politiknya?

Semua orang mengidamkan kuasa dan kekal di tampuk kuasa. Artikel ini menyorot adakah apa yang berlaku baru-baru ini seperti Kongres Maruah Melayu, penangkapan pengganas LTTE, mengekalkan Zakir Naik di Malaysia dan sebagainya adalah strategi Tun M untuk mengekalkan kuasa?

Adakah ‘menyimpan’ DS Najib Razak bagi menyerang Pakatan Harapan setiap hari itu adalah satu ‘grand plan’ ?

Namun ada satu ‘grand plan’ yang pasti sentiasa ada di sisi beliau.

-M.O

 

BACA SELANJUTNYA

 

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us

2 thoughts on “Strategi Tun M Untuk Mengekalkan Kuasa?

  1. sejagat

    Lebih 10 tahun dulu, MO pernah menyebut betapa perlunya kesatuan UMNO PAS demi survival politik Melayu bagi mengendurkan serangan psikologi dan strategi puak Liberal Sekularis Ultrakiasu mendominasi politik Malaysia, tetapi kesatuan itu berlaku setelah PRU 14 dimana boleh dikatakan sebagai sudah terhantuk baru terngadah. Adakah survival politik Melayu Islam boleh mendominasi semula setelah hanya kuasa Raja-Raja Melayu yang masih tinggal sebagai simbol survival kuasa Melayu di Malaysia ?

    1. jigsmaster Post author

      Boleh, ini kerana raja-raja adalah simbol kepimpinan dan penyatuan bangsa Melayu. Aura dari institusi ini mampu menyeru kembali semangat penyatuan dan kebangkitan. Cuma raja-raja harus ambil peranan lebih jauh.

Leave a Reply